22:32 min plats på jorden

vi ska göra en antologi i skolan som vi ska skriva egna texter&fota till. superkul uppgift tycker jag!:) just nu skulle vi tänkta ut "min plats på jorden". den plats som man känner sig som mest hemma på. där man vekrligen trivs. och jag kommer på migsjälv att faktist måste tänka riktigt noga. det är en ganska svår uppgift. först börjar mina tankar glida mot julaftonsmorgonen. min storasyster ligger i rummet brevid och min storebror på en madrass i mitt rum. jag öppna sakta ögonen och ser hur min bror ligger helt däckad av sömn. jag hör svag julmusik från vardagsrummet och hur mamma och pappa sitter i köket och pratar. sakta men säkert vaknar jag till och förstår att det faktist är självaste julaftonsmorgon och jag slänger ner huvudet och tittar under sängen. titt på fan, där ligger ett paket! men jag ligger kvar lite extra bara för att mina syskon ska vakna, jag vill ju inte öppna julklappen själv. det är inte samma sak då. när alla vaknat öppnar vi paketen samtidigt, vi har en tradition att vi alltid får öppna en julklapp på morgonen. när vi gjort det så sätter vi oss i köket och bara moffar i oss en jävla massa julfrukost och te. tittar jag ut genom fönstret så ser jag ett stort snötäcke över hela marken. det är en perfekt dag för mig. då känner jag mig vekrligen hemma.
     men sen kom jag på en annan tanke. min plats på jorden är nog på ett berg. på ett berg när solen precis snart ska gå ner, med världens bästa klara. vi sitter där med kaffelatte&marsmallows, och lyssnar på håkan hellström. båda är tysta, men det gör ingenting. det är lika bra ändå. tillslut överröstas tystnaden av ett högt skratt. klara kom precis på något roligt som hänt henne. vi sitter där på bergslutten och dinglar med benen medans vi tittar ut över hela nyköping. allt slutar med att vi skriksjunger till håkan och ligger och vrider oss av skratt. det är min rätta plats på jorden. men världens bästa kompis vid min sida.

jag bjuder på en bild på moi


Kommentarer
Postat av: LINNEA

haha man blir faktist ganska beroende fort, fast jag har klarat mej ganska bra ändå. Men du kanske borde testa det vartfall? :)

2009-09-04 @ 22:45:32
URL: http://pyjamasbyxa.blogg.se/
Postat av: sofia

åh du är så gullipluttii

2009-09-04 @ 23:26:58
Postat av: jennie

as fint skrivet linis!

2009-09-05 @ 23:51:24
URL: http://einne.devote.se
Postat av: klara

<3

2009-09-06 @ 11:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0