18:06 hon går genom tavlan, ut ur bilden

aldrig aldrig höja dig över de andra, inte ens en hårsmån, inte ens försöka vara en annan skiftning, en annan nyans. måste tycka om det som andra tycker om. inte tycka om kusnkap, inte tycka om de trötta musklerna, de slitna träningsoverallerna, de långa hemmakvällarna. måste samla på luktsudd, kläder som alla andra. inte läsa tjocka romaner, måste hata matte och den nya vikarien. innan du har fyllt femton måste du smakat hembränt, hellst varit full. på högtadiet ska man veta allt om fylla, bakfylla och sex. har du inte kysst ngn vid femton så kan du bli nunna. vill du inte mobba de utvalda lärarna så får du skylla dig själv. vattentoaletterna väntar. vem tror du att du är egentligen??
- hon går genom tavlan, ut ur bilden.

jag vill någon annanstans. långt bort. flera år tillbaka. innan gymnasiestart. innan skolavslutning då det där dumma hände. innan höstadie och bakfylle ångest. tillbaka till tiden då ingenting egentligen spelade roll. spelade ingen roll att man inte hade den allra senaste tekniken, de snyggaste kläderna och de galnaste helgerna. tillbaka till tiden då jag hade världens bästa relation med mina syskon. den tiden då jag drog in en madrass i min brors rum för att sova över där och känna mig sådär trygg som man bara kan göra när man är med familjen. jag vill skratta i flera timmar åt världens sämsta humor och till saker som inte enns är roliga. sånt som bara syskon förstår.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Seriöst? åh vad glad jag är att det fungerar :D :)

2009-09-18 @ 18:32:08
URL: http://jenilikes.blogg.se/
Postat av: Nadja

sv: Hehe, nej phoebe :P Paige kom senare ^^

tack så mycket!

2009-09-18 @ 19:10:45
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Anonym

line nu tkr jag vi gör något as galet i veckan som vi kan leva på i flera månader. jag ser ju att du är depp, och så får det fan inte va. vi klarar dom här fucking tre åren. vi ska och vi måste

2009-09-19 @ 14:08:06
URL: http://einne.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0