Kungsholmens Hamn


Jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt. Jag tänker hur gick det till, hur bar dem sig åt?
Min lillebror går ut och vi vet aldrig vart han ska. Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde vart han eller jag
Aldrig mer ung, eller aldrig mera fri. När det handlar om barn har vi rätt att ta nåns parti.
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart. Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt
Alla som vill ta en stund att fundera, när ska vi göra mod av sorgen och börja agera?
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår och vi fortsätter att växa fast han förblir sexton år
Jag ser ljusen som tänts i parken vid Kungsholmens hamn.
Jag ser pojkar som gråter och flickor som tar dem i hand.
Jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv. Det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll
Nej, det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll.
- melissa horn

Kommentarer
Postat av: Miranda

Väldigt vackra ögon, och en väldigt vacker låt.



Ha en fin helg! =)

2009-11-14 @ 20:06:12
URL: http://morgonvind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0