22:20 my own life


jag får liksom ingen ordning på mitt liv
det kan va så förfärligt, det kan va så bra
om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt, det kanske var bra
       jag vill sitta i min slitna gråa fåtölj i mitt rum med låst dörr och bara vara. kanske rita lite, känna att man faktist kan åstadkomma någonting. att man kan göra ett vitt papper till något helt annat. ibland kanske jag greppar kameran och fotar utsikten från min betong balkong. ibland kanske jag redigerar lite bilder på min alltid lika sega data. kanske jag lägger mig på sängen och läser den där boken jag läst 3ggr om bara för att sättet den är skriven ger mig rysningar. kanske jag spelar hög musik och skriker med i refrängen tills morsan kommer in skrikandes och säger att jag måste sänka skiten. då höjjer jag lite bara för att jävlas. jag vill kunna sitta i min gråa, slitna, trygga fåtölj utan att behöva tänka på allt annat skit. att inte behöva oroa sig för att göra fel saker. jag vill inte trippa på tå så fort jag går utanför mitt trygga rum målat i vitt. jag vill kunna vara jag utan att någon blir arg eller irriterad. jag vill ha ett eget liv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Darling hoppas du mår bra(!) Ville bara säga att jag älskar dig... Pusspuss

2009-08-28 @ 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0