balkong

för ett år sen hade jag ett rum med balkong. himla smart grej. för ett år sen hade jag ofta svårt att sova pga sånnadära mysiga fjärilar som tumlar omkring i magen. och min lösning på det var ofta att sätta mig där ute på balkongen och titta ut på den ljusblå himlen. sådär fint ljusblå som den bara blir på vårkvällar. ibland kändes allt skit och då grät jag en skvätt. ibland fnissade jag sådär töntigt för mig själv. ibland gick mitt hjärta itu och det kändes som att jag satt där ute i flera timmar och bara. satt.
för sex år sen var jag jämt glad. jag åt alltid godis(har aldrig riktigt slutat med det) och sprang runt efter en boll mestadels av tiden. jag hade en hund som jag älskade mest av allt på jorden. den var gjord av ett såndär lent och mjukt material som man kan somna på. han hette bethoven och var antagligen min bästa vän. han heter fortfarande bethoven och är fortfarande min bästa vän. hans päls är dock inte lika len och mjuk längre. men vad gör det om hundra år.
jag har alltid varit fashinerad av stjärnorna. så ibland på vintrarna smög jag upp sent på kvällen och drog på mig en tjocktröja, tog med bethoven ut och sen satt jag där. minns att jag sa till min lilla hund att det var bland det finaste jag någonsin sett. och varje gång visade jag honom att där är lilla karlavagnen. den stora såg man aldrig för att vårat hustak skymde det.
den där balkongen har varit med om jävligt mycket. nu har jag varken mysiga fjärilar eller balkong längre. nu är jag mest bara tom.

Kommentarer
Postat av: maja.

åh tack du!



vilken himla fin blogg du har.

2010-05-05 @ 22:23:59
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Miranda

åh Line, det här var verkligen fint. jag saknar också känslan av fjärilar i magen. ibland är det nästan som om jag känner det lite bara för att jag saknar det så mycket, fast inte för någon, utan bara för att. eller för att man blir lycklig av våren och musik och sånt kanske. Det är en av de finaste känslor som finns att få hålla en person i handen som gör att det flyger fjärilar i magen. man saknar det. Och vad fint det var med bethoven och stjärnorna. och en balkong, det vill jag också ha på mitt rum.. oj, vad jag skrev! blev så rörd av det.

Hoppas dina fjärilar hittar tillbaka till dig snart Line!



kram!

2010-05-05 @ 22:56:35
URL: http://morgonvind.devote.se
Postat av: em!

åh, pusse dig!

hoppas dina fjärilar kommer tillbaka i sinom tid.

2010-05-06 @ 22:20:53
URL: http://emmaklemets.blogspot.com
Postat av: Rymdsylten

Sv. Tack så hemskt mycket. Eller, Kristian tackar nog. hihi.



Jag gillar första stycket i den här texten. Den känns så himla mycket. Jag gillar din blogg, den är mysig.

/L

2010-05-14 @ 21:50:48
URL: http://rymdsylten.blogg.se/
Postat av: stephie

jag älskar dig bf...

saknar dig så otroligt mycket!

och dina fjärlirar kommer att återvända snart.

om det känns som en tröst kan du alltid få låna min balkong <3

2010-05-14 @ 22:11:11
URL: http://heysteph.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0