picknik på en grön äng med färgglada filtar och te, CHECK? nä? inte? okej.


jag är trött på att ställa frågor jag redan vet svaret på. det känns som att jag tänker så det knakar, men jag kommer ändå ingen vart. istället sjunker jag ihop i ett hörn med lite musik. rycks tillbaka till verkligheten och vräker ur mig något dumt. som alla skrattar åt. jag hatar att vara en pajas egentligen. egentligen vill jag ju vara en såndär smart jävel som har en perfekt liv med perfekta intressen och ett perfekt självförtroende. men jag är ingenting av det där. jag är en pajas för att jag inte kan vara något annat. så är det bara. och jag önskar att jag kunde säga att jag var grym på något. men då skulle jag faktist ljuga. så är det bara, helt enkelt.
och allt slutar med att jag kluddrar i ett vitt block som snart är fullt.

23:38 att kunna skriva den här texten så alla ser istället för i ett nerkluddrat block som ligger undangömt i en dammig låda.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Ibland känns det så, att man bara tänker och tänker, dag ut och dag in utan att komma fram till något. Och ibland önskar man att man var något annat än vad man är. Men Du är så fin & bra som du är Line! Och jag är helt övertygad om att du är grym på massor! Jag vet att du t.ex är grym på att fota och blogga! :) kram!

2010-01-28 @ 00:09:11
URL: http://morgonvind.devote.se
Postat av: sofia sis

" Tänk om jag en dag stod ensam i mörkret Där jag fick se mitt liv som det varit Min historia hela sanningen rullas upp där jag står helt ensam I nästa sekund när jag vänder mig om för att leta efter de jag älskar ser jag min framtid. Fortfarande helt ensam i mörkret Ingen varm hand i min Bara mitt liv och mina känslor Ser min familj mina vänner och andra som står mig nära Men jag kan inte röra de och de hör inte mina frågor. Jag ser hur mina beslut och val i livet tillslut fick resultat Ibland med ett gott slut och ibland tåras mina ögon av ren förtvivlan Ser hur människor jag älskar levt sitt liv Ser hur de betraktar mig Ser sanningen om vad de betytt för mig och vad jag betytt för de På riktigt utan en barriär av dolda känslor och handlingar Jag sätter mig ner i mörkret och tar in allt jag ser och Tänker på allt jag gått igenom och Allt som kommer hända Jag försöker desperat stanna kvar i vissa stunder för att försöka skapa en helhetsbild Men allt rullar så snabbt Jag hinner inte pausa Tänk om jag hade vetat tänker jag när jag sitter där Skulle jag valt annorlunda Skulle vissa beslut blivit lättare att ta Skulle mina vägar lett fram till något annat Plötsligt inser jag att jag inte kommer vara här för evigt Jag vill inte vara kvar Jag vill inte ha några svar Jag vill ju vara här och nu Välja mina vägar utan att tänka på hur det kunde ha blivit Jag vill känna mina känslor även fast de får mina kinder blöta av tårar ibland Jag vill vara lycklig i nuet Hur ska jag annars våga leva utan alltför stor fruktan för framtiden Så mina drömmar om att ibland veta stannar här Jag gör så gott jag kan och lever mitt liv med allt vad det innebär Här kan jag sträcka ut min hand och känna värmen och kärleken från någon Omfamnas av en trygg känsla så jag vet att jag inte är ensam där i mörkret Sanningen kommer såra mig många gånger Men det är min sanning Så jag stannar här bland mina älskade och göra mina val ibland påkänsla och ibland av förnuft Här är mörkret inte lika ensamt..."

2010-01-28 @ 18:21:45
Postat av: Anonym

Sv: jaa. Jag känner ibland oxå som att jag vet svaren någonstans i mig men jag kan inte få ur mig dom på något sätt, eller att jag tror att jag vet ett svar som jag inte vill ha egentligen och så blir jag bara sur och försöker tänka bort det istället.. Ibland känner man bara släng av hopplöshet och tråkighet, iallafall jag, men de där bra dagarna kommer sen oxå, även om man inte alltid tror det. Det är ett hopp iallafall. Rätt som det är kommer den där dagen när det mesta känns bara sådär bra igen, med sjävförtroende och allt. :) tror du inte? Ha en fin kväll och åh tack, du är fin! =)

2010-01-28 @ 22:20:12
Postat av: Stina

vad söt!

2010-01-29 @ 12:58:03
URL: http://fubu.blogg.se/
Postat av: bobbofia

line du är visst jätte bra. du är duktig på att rita, fota och skriver fina saker till exempel! plus att du är en himla väldigt skapligt bra vän. puss

2010-01-29 @ 18:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0