15:02 skola

jag måste säga att jag är totally into Erik Hutchinson, jag menar lyssna bara på hans live album! (för dig som har spotify) så jävla grymt. mina favoriter är 'oh!' och 'rock&roll', grymgrymgrym. 
    nu strömmar säkert! ut ur mina högtalare och jag insåg precis att jag börjar skolan om drygt en vecka. EN VECKA!? och då blir det gymnasium med en massa måsten, kurser och läxor. jag som inte enns vet vad jag vill bli!? hurfan ska man kunna bestämma vad man vill göra resten av livet när man är 16år? det är ju sjukt. jag börjar få lite små panik nu. fast, å andra sidan så längtar jag. för media är nog den enda linjen jag skulle kunna tänka mig att gå. fast å andra sidan, vad vet jag? kanske jag ångrar mig när jag är 30 och slutar som en kassörska på ica. jag antar att man får ta allt med en nypa salt. ska ni börja gymnasiet, eller går ni redan där? vilken linje går ni?

Kommentarer
Postat av: Bellz

Ska också börja gymnasie, och jag håller med dig på det du skriver.

Hur ska man veta vad man vill bli när man är 16?

Jag ska börja samhälle eftersom jag inte har en aning om vad jag vill bli, har ingen aning om jag kommer trivas där ''/

Känner ingen som ska börja där så jag känner mig ensam :(



När börjar du?

Kram :)

2009-08-14 @ 20:41:58
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se
Postat av: Patrik

Man behöver inte fundera sååå långt fram. Om du går en utbildning som du trivs med och har kul under tiden så är det mycket värt. Försök få bra betyg i ämnen som ät grundläggande för fortsatta utbildningar. Ämnen jag menar är typ Svenska A och B, Engelska Matte och så vidare. Har du bra sådana betyg så kan du alltid hoppa på en annan utbildning om några år om du känner att du vill studera vidare i en annan riktning när du fått lite arbetslivserfarenhet.

2009-08-14 @ 22:08:20
URL: http://metrobloggen.se/tellus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0